La reducció de la despesa pública és una de les assignatures pendents de l'Ajuntament d'Almacelles, continuem amb despeses excessives en personal i inversió en obres i mobiliari inútils, desemborsaments dels que no ens hem lliurat ni en els anys de crisi que estem vivint.
Milions d'euros de malbaratament públic és la xifra que ha estat malgastada per uns polítics irresponsables en projectes absurds, sense sentit o excessius. Valguin alguns com a mostra:
- Un museu d'un Mas anomenat Ordal que porta en construcció gairebé tant com la Sagrada Família
- Avingudes borbonesques amb noms tant catalans com "Carlos III de España"
- Ajuntaments adornats amb frescos d’un Dalí Lleidatà conegut en tota la Terra Ferma.
- Urbanització d'una rambla il·lustrada envoltada de solars buits que esperen que els seus propietaris trobin millor moment per a edificar.
- Un Parc Europa, 2 Ha de luxe, als peus d'un gran monòlit amb aires masònics.
- Un cementiri amb vistes que, gràcies a una nova ordenança, serà coronat amb els Panteons d'aquelles famílies que vulguin i puguin pagar aquests monuments arquitectònics en un espai tan singular.
- Parcs d'extraradi y places amb noms d’emperadors romans que romanen tancades al públic en general.
- Una Casa Clara, temple dissenyat pel nostre alcalde i que continua inacabat com a mostra vivent de les oblidades entitats associatives del poble.
- Enderroc d’una plaça de l’església per a esser transformada en una pista de voleibol.
- Augment de la sinistralitat gracies al tamponament voluntari de l’arteria principal del poble, peatonalització del carrer major.
- Inici de l’obra més cara en l’historia d’Almacelles, un centre per a gent gran, d’unes 70 places, pel mòdic preu de 4.5 milions d’Euros. Quasi 65.000 euros per plaça, un obra pública a cost de luxe que ha compromès, encara més, les arques municipals.
- ....
No hi ha dubte que Almacelles es pot enorgullir d'uns polítics que, des de fa 8 anys, no han donat exemple de senzillesa que diguem.
Ja fa un parell o tres d'anys que havia d'haver tocat el fi de festa al nostre poble però l'ajuntament no ha deixat de construir "flamants desenvolupaments urbanístics" a bombo i platerets. Ni una bona idea per actuar amb intel·ligència en aquests moments de crisi, mancat de seny s'ha dedicat a ampliar el deute del nostre poble amb els bancs i proveïdors per a urbanitzar zones que romandran abandonades i fantasmes durant molts i molts anys.
El Sr Ibarz no té pla alternatiu ni idees noves a desenvolupar, em temo que el que estem presenciant és una fugida cap endavant mentre resa per entreveure el principi del final de la crisi per poder respirar i no haver de donar explicacions pel greu estat actual en que es troben les finances de l'Ajuntament.
Totes aquestes obres delaten el camí erràtic i irresponsable de les polítiques del nostre ajuntament , el fracàs de la faraònica gestió del nostre alcalde. Als habitants d’Almacelles ens faran falta més de 30 anys per poder pagar les obligacions del deute que ha contret el nostre Ajuntament amb els bancs, ha compromès els pressupostos municipals del nostre futur, sense consens i decidint unilateralment sobre qüestions que comprometen a aquesta generació i a les que vindran.
Tot això sense haver cobert necessitats presents tant bàsiques com la calefacció del pavelló,del Casal, la depuració de l’aigua de la piscina petita, arreglar uns cap grossos, un espai de joc adequat per a la Llar d’infants, assistència a casa per a la gent gran, sol industrial urbanitzat per a les empreses, arreglar els camins, condicionament de l’interior del magatzem municipal, assignar un pressupost per activitats associatives que no siguin les mestresses de casa o l’EFAC, millorar l’eficiència de l’enllumenat públic, posar llum a alguns carrers, fer manteniment sobre molts carrers del poble que no siguin la rambla, evitar que el tossal continuï caient, arreglar les clavegueres per evitar inundacions en certes parts del poble, promoure l’activitat econòmica del nostre poble, adecentar l’estació de trens, ..........
Almacelles, fracàs d’una gestió municipal faraònica
28 comentaris:
D´acord...els teus raonaments i l´análisis que ens fas de la gestió del XOSE es la realitat fins avui del nostre poble.
Dic la gestió del XOSE perque els sis regidors que apoyen i aproven les seves idees faraóniques , es normal que ho facin... si coneixem els seus currículums . ¿Que podem esperar de la seva capacitat?...que no sigui aplanar el cap i parar la ma.
També...¿Que podem esperar de la capacitat del XOSE?...ELL no enganya a ningú, no dona per mes...es un vividor amb experiencia de la política i sap molt bé que la seva única sortida es la política i que el sistema de enxufisme i ajuda entre politics mediocres está " legislat".
Peró clar...tens que guanyar, si el XOSE mana es perque el poble ho va voler, les eleccions son democrátiques i la seva llista va treure majoria absoluta, per tant tenim lo que els electors van triar.
I ningú te res a dir...¿On son els altres sis regidors que no manen?...¿On están que la gent del poble no els coneix?...¿Potser aproven la gestió del equip de govern que mana?. Jo, no trovo cap mes explicació, que la aprovació per part de la oposició dels projectes del equip del XOSE.
Per tant TIMBALER si equip de govern i oposició estan d´acord amb els projectes i el model present i futur del nostre poble... per molt que tu repiquis el timbal els fotrás fora a tots...¿ I QUI QUEDARÁ?
LA RROTLLANA
Quedarà la gent com cal. Que es que Almacelles nomes es mereix aquest tipus de politic profesional que no es sap guanyar la vida sino sentat a la cadira d'un Ajuntament, o de la diputacio o del Consell?. A mi hem sobren tots aquestos, els que fan i els que no son capaços de dir res perque esperen que els altres es cansin i puguin posar-se a la seva cadira. Tot fet malve per cuatre aprofitats de la política, quina Almacelles més trista. Saveu quant debem als bancs? quasi 6.000.000euros, quasi mil millons de pesetes. Incompetencia màxima dels que governen i dels que estan a les cadires de l'oposició i no diuen ni mu.
Sí, el recorregut del nostre poble està més que clar. Tots, tu i tu i tu i jo, paguem els deliris de les quatre o cinc famílies que no passen la crisi com nosaltres.
Qui els representa ens està fen pagar tots els recolzaments que a rebut fins ara. El titella no se n’adona que pagarà l’espoli quan sigui l’hora.
La tristesa s’apodera d’ Almacelles i li costa entendre que està venuda. Tots viurem de lloguer, pagant les despeses milionàries d’infraestructures que no estan pensades per a gaudir-les el poble.
Dos i dos son quatre. No cal tenir massa estudis per a comprendre que la situació a la que ens han portat durant aquests últims anys, qui les ha pensat, qui les ha portat a terme i qui ha callat mentre succeïa , no es altra que una successió de inconcluses idees sense fonament intel.ligent, sense visió de cap futur possible i d’un interès incomprensible.
El comportament d’aquests personatges es paregut a aquell que li toca la loteria i no sap com invertir-ho. Compra a la babalà i acaba més arruïnat que abans que li toques. Així estem.
No se si molts som els que estem veient a qui afavoreix, única i exclusivament, la política de macro-infraestructures que esta fent el Sr. Alcalde, pensava que el feudalisme s'havia acabat però ja fa uns anys que assisteixo incredul al que esta passant, amb permis de l'opossició que ho troba també correcte. Això si, a la resta ens fa cuatre obretes de cuatre placetes de 5 m2 per a que estiguem contents amb un petit pica-pica.
Osti tu, hem semblaba que era l'únic que ho veia però al menys hem queda el consol de veure que queda algo de vida intel.legent en aquest poble.
Jo estic d'acord però qui deixa la seva vida personal per transformar-la en pública?
Durant temps he estat reflexionant la trajectòria política d’aquest poble.
Els primers consistoris eren un grapat de persones que es van unir amb ideologies diverses però amb un sol pensament prioritari: Sortir de una dictadura feixista d’alcaldes imposats i de dubtós equilibri pressupostari. Sabien que el poble pagava, per tant, tot el que feien tenia que garantir millores comuns.
Desprès, aquestes persones van anar agrupant-se per ideologies, enfrontant-se pels diferents punts de vista d’una mateixa qüestió. Per tant, es van presentar en diferents llistes per exposar aquelles diversitats d’idees i maneres de fer.
La maduresa democràtica va arribar, i el poble decidia quina manera de desenvolupar els projectes els agradava més o qui era la persona que els representava millor.
Arribat aquest punt, tot es perfecte. Però, a l’ Ajuntament d’Almacelles es van instaurà les noves generacions que no van viure res del que van patir els antecessors i van desenvolupar una agressivitat ferotge per guanyar eleccions. Utilitzant les mentides i el desprestigi com arma per a instaurar-se al cap davant del consistori.
Ara es el que tenim, una classe política que es garanteix el lloc a base de bons contactes i rodejats de professionals que els solucionen totes les errades. Professionals que paguem entre tots i que ens enjudicien si a algú se’ns acudeix protestar per alguna decisió consistorial que no ens agradi.
Així estem i així ens hem quedat. Algú te alguna bona idea????
Continuen existint persones que tenen ganes de fer, però, com fem que la clase política, vividors del cuento, deixin fer canvis en els partits corresponents? Per mi es molt clar, o la gent s'involucra i els substitueix o la cosa esta complicadisima. Es necesita que la gent es faci sentir. Avui he llegit al diri que es fa unes ponencies sobre " Mollerura primer",no seria una bona idea organitzar una serie de ponencies on els veins, associacions, partits polítics exposesin que volen pel poble d'Almacelles? Les coses s'han de canviar i si no prenem una determinació anem al desastre absolut.
Aconsello entrar en aquesta pàgina:
http://almacelles.ddl.net/cat/economia/fires.html
Es la web de promoció econòmica de l'Ajuntament d'Almacelles. Es descriu com a fires i mercats, relacionats amb promoció económica:
- Xispeta Park(parc infantil)
- Borrombori (parc infantil)
Si senyor!! això es promoció de l'economia local. Y despres surten altres que fa anys que ni es fan:
- Fira de l'Aigua d'Almacelles
- Fidal (Fira d’Almacelles)
- Desfilada de Moda d’Almacelles
Respecte als polígons informa que entraran en funcionament a finals del 2008, algú l'ha vist?
Que dir del directori d'empreses, no hi ha ni deu!!
Resumint que entre els parcs infantils, les fires que ja fa anys que no es fan, un polígon que ningú a vist que diu que desde 2008 està funcionant i una guia d'empreses que esta buida la promoció economica a Almacelles es cero, tan sols el fum d'una web mal feta.
No es una mala idea,sol, així va començar tot. Passa que, avui dia, no n’hi ha prou amb bones intencions. Per enfrontar-te a l’encarcarament polític i tots els professionals que els envolten, es necessita tenir idees molt clares i visió global, no personal, de la situació actual del nostre poble. Ser un grup molt sòlid i clar, en el sentit que, lo principal es el be comú. I ara la gran qüestió. Quin es el be comú? NO es tracta sols de oposar-te, sino de crear una nova visió per al poble d’Almacelles.
LA RROTLLANA el dia 5/3/11 pregunta ¿TIMBALER els fotrás fora a tots, peró qui quedará?
PEGASO en la seva intervenció del dia 9/3/11 pregunta ¿ALGÚ TE ALGUNA BONA IDEA?
SOL el dia 9/3/11 ens diu, ¿NO SERIA UNA BONA IDEA ORGANITZAR PONENCIES ON ELS VEINS, ASOCIACIONS, POLITICS ETC. EXPOSIN QUE VOLEN PEL POBLE DE ALMACELLES?
UMPALIA diu, NO ES TRACTA SOL DE OPOSARTE SINO DE CREAR UNA NOVA VISIÓ PER AL POBLE DE ALMACELLES.
Tots els comentaris son molt bons, peró he triat les preguntes d´aquets cinc, perque es el resum i la realitat del que passa al nostre poble.
ALGÚ DER VOSALTRES PODRIA ORGANITZAR UNA LLISTA PER LES MUNICIPALS, ALMACELLES NESCESITA CARES NOVES, GENT COM DIU UMPALIA, QUE TINGUIN UNA VISIÓ NOVA PER AL NOSTRE POBLE.
CREC SINCERAMENT QUE ELS VEINS VAL-LORARIEN ALTRES OPCIONS INDEPENDENTS DE LES POLÍTIQUES.
Aqui la culpa es de els grups polítics del poble, que collons s'ha fet en aquestos anys per renovar? el que es alcalde te un pase, com justifiques que no sigui cap de llista desprès de fer una majoria absoluta. Però i els del PSC o IC? perdent una darrera l'altra les municipals i encara tornen a presentar-se els mateixos. Que no hi ha una mica de dignitat?. Cuantes vegades el poble ha de dir que no volem a aquestos com alcaldes? Que collons ha pasat? Que no hi ha recamvis? com vols una llista independent si les que hi ha son incapaces de trovar algú amb cara i ulls? On han anat a para tota aquella gent amb empenta de les pasades eleccions? S'han esfumat. Idees? el que necesitem es gent nova i amb ganes no cuatre vells que no volen deixar de manar i que estan desde Franco perquè si no no poden guanyar-se la vida de res. Això si, els altres a apretar el cul, a treballar i pujar el pais. Collons de polítics que tan sols saben parlar i dir rucades però pencar res de res.
D´acord amb totes les opinions que doneu, peró, pregunto.¿ Quina alternativa doneu per cambiar l´estil de governar el nostre poble?
L’estil de governar a Almacelles, Antonieta, no canviarà fins que la gent d’aquest poble no es cansi de veure tanta parafernalia croquetera. Quan se n’adonin que la plutocràcia instal.lada al nostre poble els te esclavitzats per quatre festes i dos soparets.. Quan vulguin veure, qui son els únics que no pateixen crisi. Quan molts dels joves diguin prou!!
Os arrojaron las sobras del banquete,
los restos del festín, las migajas.
Conformes con la ración mezquina, vais
sonriendo muy contentos
con la sonrisa de los neutros
que duermen sin remordimiento porque piensan
que el mundo está bien hecho:
éste arriba y aquel abajo,
en el medio un mar de sueños
y un rio de saudades sin orillas.
Un perfecto equilibrio. Cada cosa
debe estar en su sitio.
Los mandarines, mandando;
los mansos pudriéndose y produciendo.
En las cúspides están las cajas fuertes
llenas del sudor de los inocentes.
Debajo estáis vosotros, casta de enanos,
sosteniendo la injusticia,
(Viaje al País de los Enanos, 4)
Celso Emilio Ferreiro
Pepito, si te n’adones, el que necessita aquest poble (i molts altres) es evolucionar. Que canvií les seves prioritats. Que valorin més als bons gestors, per si mateixos, que les vedets que ens envolten avui dia.
Els encarcarats no son sol els polítics d’aquets poble, també ho som tota la gent desencantada de mitjana edat que assistim al espectacle sense moure un dit. La joventut que ni els va ni els ve, que no se’n donen ni compte, que la política actual els afectarà inclús als que avui no poden votar.
Visió nova n’hi ha.
Creus que la gent del poble està preparada?
El presupuesto del Ayuntamiento de Almacelles para el año 2010 preve unos gastos de 5.374.079,77€, que dividido entre 6295 habitantes ( censo 2009 ), da un gasto de 853,71€ por persona.
El presupuesto se ha incrementado en 368.809,36€ ( 7,37% ) con respecto al año 2009.
Los gastos de personal se han incrementado en 102.417,37€ ( 4,38% ) con respecto al año 2009.
De media en los ayuntamientos de España ( 2009 ) se dedica un 31,57% a gastos de personal, en el ayuntamiento de Almacelles se dedica un 45,39% del presupuesto 13 puntos porcentuales mas que la media nacional.
Los gastos en Inversiones Reales se han incrementado en 174.426,84€ ( 25,94% ) con respecto al año 2009.
De media en los ayuntamientos de España ( 2009 ) se dedica un 21,79% a gastos en inversiones reales , en el ayuntamiento de Almacelles se dedica un 15,76% del presupuesto 6,04 puntos porcentuales menos que la media nacional.
Siguem realistes, si aquesta eina, Internet, que es lliure i anónima, no aconsegueix implicació de la gent d'Almacelles. Que ho farà?
La heina necesita que la facin anar, no funciona sola.
T'has deixat el 5 mil.lions i escaig que Almacelles te de deute amb els bancs
JO HO DUBTO, en el seu comentari ens pregunta: ¿CREUS QUE LA GENT D´AQUETS POBLE ESTÁ PREPARADA?
Jo, crec que si i algú es mourá.
Peró, ja ho veus jo pregunto ¿ALGÚ DE VOSALTRES PODRIA ORGANITZAR UNA LLISTA PER LES MUNICIPALS, UNA OPCIÓ A PART DELS PARTITS POLITICS?
NO HE VIST AQUÍ CAP COMENTARI REFERENT AMB AQUETS TEMA.
La teva pregunta està més que contestada. “A buen entendedor ...”.
Jo, creure que la gent està preparada quan, en aquestes eleccions, el poble es pronuncií.
He sentit que, encara que els caps de llista no es canviïn, la resta de gent a les llistes dels partits de l’oposició podria donar-nos sorpreses. Per tant, confio en que s’han après lliçons i es faran els deures.
Una reflexió: El que més beneficia als obtusos instal.lats a la Casa Consistorial es la divisió en les files dels partits que els podrien fer ombra. Penseu-hi.
DIJOUS 31 de MARÇ a les 21:30 als porxos de l'ajuntamnet, es dura a terme una TROBADA PER FORMAR UNA ALTERNATIVA INDEPENDENT I POPULAR AL GOVERN MUNICIPAL.
És demana a tothom que estigui interessat que acudeixi a dir la seva, i que aporti el seu granet de sorra.
Esteu tots convidats!!
Gràcies i passeu la infomració.
porxos de l'ajuntament + anònim..........perdona, no dona cap confiança. Busqueu alternatives mes fiables. Pot ser trovareu cuorum
TIMBALER, HEM COSTA DE CREURE QUE PENJES EL TIMBAL.
Si no es molt demanar, sempre s'agraeix saber que al nostre poble existeix una ment clara, la qual ajuda a fer més lleugera la soledat dels que no ens expressem amb tanta fluides.
Neix a Almacelles el 21 d'Agost de 2007 i morirà el dia en que els il.lustrats de l'Ajuntament d'Almacelles desapareguin de la vida política d'aquest poble
PER TANT TIMBALER VOLEM SENTIR EL RESSÓ DEL TEU TIMBAL.
PER TANT TIMBALER VOLEM SENTIR EL RESSÓ DEL TEU TIMBAL.
Hi ha una altra manera de representar-nos en l’Ajuntament. Les associacions veïnals. Les associacions que representin un grapat important de veïns del poble que no estem d’acord amb la disbauxa i les repressions consistorials a les que ens tenen acostumats. Una associació de veïns, als quals no ens representi cap partit.
Jo estaré alerta i per tant, denunciaré, encara que sols sigui en aquests bloc, el que em sembli oportú. T’hi apuntes?
Publica un comentari a l'entrada